Biografie
Geboren op 27 februari 1957
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Curriculum Vitae
PERSONALIA :
Jan F. Stapersma
27 februari 1956
Geboren te Zeist
2000 – 2006 Zelfstandig ondernemer (ZZP-er in bezit van VAR)
Uitgevoerde opdrachten;
*07-2004 tm 08-2005 NUON CCC (Customer Care Center) te Arnhem
NUON is een van de energiemaatschappijen van Nederland met zijn hoofdkantoor in Amsterdam. De NUON is onderverdeeld in divisies. De divisie Customer Care Center heeft haar hoofdkantoor in Arnhem en is verder verspreid over het land. Alle klantcontacten (telefonisch en schriftelijk) vinden plaats binnen het CCC.
Opdrachtgever : Manager HRM
Functie : Teamleider Personeelsadministratie
Leiding geven aan 8 medewerkers.
Participatie in verschillende verandertrajecten.
Herstructurering afdeling personeelsadministratie.
Processen herdefiniëren.
*07-2003 tm 04-2004 Viacom Outdoor BV te Amsterdam
Viacom Outdoor is marktleider op het gebied van buitenreclame.
Opdrachtgever : Directeur
Functie : Begeleiden overname van Pro-move/Connexion naar Viacom outdoor BV
Herstructureren financiële- en personele administratie.
Rapportage opzetten en verbeteren (structureel en ad-hoc).
Achterstanden wegwerken.
Attitude wijziging tot stand brengen van m.n. de financiële afdeling.
*10-2001 tm 07-2003 CONNEXXION te Hilversum
Connexxion is de grootste busmaatschappij van Nederland. De werkzaamheden zijn uitgevoerd in opdracht van de divisie New & Other Business. Deze divisie bestaat uit 5 BV’s met uiteenlopende activiteiten die gerelateerd zijn aan openbaar vervoer.
Opdrachtgever : Divisiedirecteur New and Other Business
Functie : Divisiecontroller
Opzetten ad-hoc rapportages (financiële en kengetallen).
Opzetten structurele financiële rapportages.
Verschillende administraties van de BV’s aansturen.
Beschrijven profiel en werven van de divisiecontroller.
Vervolgopdracht bij Mobilty Mixx BV, een van de BV’s van de Divisie New & Other Business van Connexxion, welke een nieuw concept heeft ontwikkeld voor betere mobiliteit.
Advies betreffende de bouw van de administratieve applicatie.
Invoering administratieve processen binnen de organisatie.
Begeleiden controller en boekhoudkundig medewerker.
Adviseren directie betreffende administratieve en financiële processen.
*12-2000 tm 06-2001 ITO ( Informatie en Communicatie Techn.Organisatie) te Driebergen
Het ITO is een agentschap van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. De kantoren zijn gevestigd in Odijk en Driebergen. Er werken ongeveer 300 mensen.
Opdrachtgever : Manager HRM
Functie : Adviseur
Begeleiden van de realisatie van een interface tussen het financiële systeem en het nieuw te implementeren personele informatiesysteem.
Adviseren en ondersteunen van de plv.projectleider ivm het uitvallen van de projectleider.
Gemiddelde inspanning 2 dagen per week.
Vervolgopdracht;
Opdrachtgever : Hoofddirectie
Functie ; Projectleider euroconversie (het leiding geven en coördineren van).
Zorgdragen voor een adequate inrichting van een proeftuin.
Zorgdragen voor inventarisatie van testplannen van de verschillende systemen.
Zorgdragen voor een draaiboek euroconversie.
Zorgdragen voor de coördinatie van de afstemming van de verschillende systemen.
Zorgdragen voor voortgangrapportage.
Gemiddelde inspanning 2 dagen per week.
*10-2000 tm 09-2001 IND ( Immigratie en naturalisatiedienst) te Den Haag
De IND is een agentschap van het Ministerie van Justitie te Den Haag. Het heeft haar hoofdkantoor in Den Haag en daarnaast vijf regiokantoren in het land. Er werken ongeveer 3500 mensen.
Opdrachtgever : Financieel directeur.
Functie : Coördinator Financieel Beheer van het hoofdkantoor
Leiding geven aan de afdeling (6 seniormedewerkers).
Aansturen administraties van de regiokantoren.
Het vaste activa bestand administratief schonen. Men had vier jaar lang geen de-activeringen meer in de administratie doorgevoerd.
Het zorgdragen voor een juiste en goede afsluiting van het boekjaar 2000 (met een schone accountantsverklaring).
Voorbereiding implementatie nieuw financieel pakket (SAP).
Vervolgopdracht;
Opdrachtgever : Financieel directeur
Functie : Adviseur
Verbetertraject regio hoofdkantoor van de financiële administratie.
Herstructurering personele administratie in verband met invoering cafetariamodel.
Processen herstructureren en herschrijven.
Gemiddelde inspanning 3 dagen per week.
WERKERVARING IN LOONDIENST:
1990 – 2000 SVM (Stichting tot bevordering van de Volksgezondheid en Milieuhygiëne)
Een in 1989 verzelfstandigd onderdeel van het RIVM, wat zorgdraagt voor de productie van vaccins. In 1989 begonnen met 65 werknemers, inmiddels uitgegroeid tot 175 werknemers. Bij deze stichting in de volgende functies werkzaam geweest;
*1996 – 2000 Business Unit Manager
Leiding geven aan 14 medewerkers
Lid Management Team
Financiële administratie; veel methodieken en systemen geïmplementeerd.
Verantwoordelijk voor rapportages ( omzet, kengetallen )
Opmaken jaarrekening en implementeren administratieve organisatie
Automatiseringsbeleid ; projectleider voor diverse implementatietrajecten
Personeel en Organisatie; mede implementator HRM-systeem
Eindverantwoordelijk voor de salarisadministratie
Algemene en Juridische zaken; initiator contractmanagement
Verkoopadministratie en distributie; projectleider landelijke griepvaccindistributie
Inkoop
*1991 – 1996 Controller
*1990 – 1991 Administrateur
1986 – 1990 RIVM (Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieuhygiëne, Bilthoven)
*1989 – 1990 Financieel coördinator voor de SVM
*1988 – 1989 Administrateur van projecten
*1986 – 1988 Plv. manager van de crediteurenadministratie
1986 Christelijk Sanatorium, Zeist
Administrateur
1975 – 1986 AZU (Academisch ziekenhuis Utrecht)
*1979 – 1986 Medewerker crediteurenadministratie
*1975 – 1979 Verpleegkundige in opleiding
OPLEIDINGEN / CURSUSSEN :
2006 NLP en het Enneagram
2005 Belbin teamrolmanagement
2004 NLP Business Practitioner
2001 Kennisfreelancer (Werkplan)
1998 Professional Business Communicator (Lemmens en Moonen)
1996 Effectiever functioneren in het managementteam (Streng,Dijkerman en Partners)
1996 Computer systems validation in the real world (ISPE)
1995 MBA (Master of Business Administration) (Nijenrode/Rochester) geen diploma
1992 Management Development (Phoenix)
1991 BTW in beweging
1990 Management voor administrateurs
1989 Lotus 123
1987 Moderne Bedrijfsadministratie
1979 Praktijkdiploma boekhouden
1975 – 1978 Verpleegkundige opleiding A
NEVENACTIVITEITEN :
2005 – heden Voorzitter stichting Friends for People, ondersteunt vrijwilligers in derde wereldlanden die zich bezig houden met secundaire hulp.
2006 – 2007 Voorzitter Vereniging van Eigenaren
1995 – 2000 Financieel Directeur van Lyopharma B.V. Een slapende B.V. met omzet.
1996 – 1998 Voorzitter van de MANDIS-gebruikersvereniging (ERP-pakket)
1995 – 1998 Bestuurslid van de EBS-gebruikersvereniging (Financieel pakket)