Biografie

Geboren op 27 februari 1957

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

  1. Curriculum Vitae

                                              

 

PERSONALIA :

Jan F. Stapersma

27 februari 1956

Geboren te Zeist

 

2000 – 2006  Zelfstandig ondernemer (ZZP-er in bezit van VAR)

 

Uitgevoerde opdrachten;

*07-2004 tm 08-2005  NUON CCC (Customer Care Center) te Arnhem

 NUON is een van de energiemaatschappijen van Nederland met zijn hoofdkantoor in Amsterdam. De NUON is onderverdeeld in divisies. De divisie Customer Care Center heeft haar hoofdkantoor in Arnhem en is verder verspreid over het land. Alle klantcontacten (telefonisch en schriftelijk) vinden plaats binnen het CCC.

Opdrachtgever : Manager HRM

Functie : Teamleider Personeelsadministratie

Leiding geven aan 8 medewerkers.

Participatie in verschillende verandertrajecten.

Herstructurering afdeling personeelsadministratie.

Processen herdefiniëren.

 

*07-2003 tm 04-2004  Viacom Outdoor BV te Amsterdam

Viacom Outdoor is marktleider op het gebied van buitenreclame.

Opdrachtgever : Directeur

Functie : Begeleiden overname van Pro-move/Connexion naar Viacom outdoor BV

Herstructureren financiële- en personele administratie.

Rapportage opzetten en verbeteren (structureel en ad-hoc).

Achterstanden wegwerken.

Attitude wijziging tot stand brengen van m.n. de financiële afdeling.

 

*10-2001 tm 07-2003  CONNEXXION te Hilversum

Connexxion is de grootste busmaatschappij van Nederland. De werkzaamheden zijn uitgevoerd in opdracht van de divisie New & Other Business. Deze divisie bestaat uit 5 BV’s met uiteenlopende activiteiten die gerelateerd zijn aan openbaar vervoer.

Opdrachtgever : Divisiedirecteur New and Other Business

Functie : Divisiecontroller

Opzetten ad-hoc rapportages (financiële en kengetallen).

Opzetten structurele financiële rapportages.

Verschillende administraties van de BV’s aansturen.

Beschrijven profiel en werven van de divisiecontroller.

Vervolgopdracht bij Mobilty Mixx BV, een van de BV’s van de Divisie New & Other Business van Connexxion, welke een nieuw concept heeft ontwikkeld voor betere mobiliteit.

Advies betreffende de bouw van de administratieve applicatie.

Invoering administratieve processen binnen de organisatie.

Begeleiden controller en boekhoudkundig medewerker.

Adviseren directie betreffende administratieve en financiële processen.

 

 *12-2000 tm 06-2001 ITO ( Informatie en Communicatie Techn.Organisatie) te Driebergen

Het ITO is een agentschap van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. De kantoren zijn gevestigd in Odijk en Driebergen. Er werken ongeveer 300 mensen.

Opdrachtgever : Manager HRM

Functie : Adviseur

Begeleiden van de realisatie van een interface tussen het financiële systeem en het nieuw te implementeren personele informatiesysteem.

Adviseren en ondersteunen van de plv.projectleider ivm het uitvallen van de projectleider.

Gemiddelde inspanning 2 dagen per week.

Vervolgopdracht;

Opdrachtgever : Hoofddirectie

Functie ; Projectleider euroconversie (het leiding geven en coördineren van).

Zorgdragen voor een adequate inrichting van een proeftuin.

Zorgdragen voor inventarisatie van testplannen van de verschillende systemen.

Zorgdragen voor een draaiboek euroconversie.

Zorgdragen voor de coördinatie van de afstemming van de verschillende systemen.

Zorgdragen voor voortgangrapportage.

Gemiddelde inspanning 2 dagen per week.

 

*10-2000 tm 09-2001  IND ( Immigratie en naturalisatiedienst) te Den Haag

 De IND is een agentschap van het Ministerie van Justitie te Den Haag. Het heeft haar hoofdkantoor in Den Haag en daarnaast vijf regiokantoren in het land. Er werken ongeveer 3500 mensen.

Opdrachtgever : Financieel directeur.

Functie : Coördinator Financieel Beheer van het hoofdkantoor

Leiding geven aan de afdeling (6 seniormedewerkers).

Aansturen administraties van de regiokantoren.

Het vaste activa bestand administratief schonen. Men had vier jaar lang geen de-activeringen meer in de administratie doorgevoerd.

Het zorgdragen voor een juiste en goede afsluiting van het boekjaar 2000 (met een schone accountantsverklaring).

Voorbereiding implementatie nieuw financieel pakket (SAP).

Vervolgopdracht;

Opdrachtgever : Financieel directeur

Functie : Adviseur

Verbetertraject regio hoofdkantoor van de financiële administratie.

Herstructurering personele administratie in verband met invoering cafetariamodel.

Processen herstructureren en herschrijven.

Gemiddelde inspanning 3 dagen per week.

 

WERKERVARING IN LOONDIENST:

                       

1990 – 2000      SVM (Stichting tot bevordering van de Volksgezondheid en Milieuhygiëne)

Een in 1989 verzelfstandigd onderdeel van het RIVM, wat zorgdraagt voor de productie van vaccins. In 1989 begonnen met 65 werknemers, inmiddels uitgegroeid tot 175 werknemers. Bij deze stichting in de volgende functies werkzaam geweest;

*1996 – 2000    Business Unit Manager

Leiding geven aan 14 medewerkers

Lid Management Team

Financiële administratie; veel methodieken en systemen geïmplementeerd.

Verantwoordelijk voor rapportages ( omzet, kengetallen )

Opmaken jaarrekening en implementeren administratieve organisatie

Automatiseringsbeleid ; projectleider voor diverse implementatietrajecten

Personeel en Organisatie; mede implementator HRM-systeem

Eindverantwoordelijk voor de salarisadministratie

Algemene en Juridische zaken; initiator contractmanagement

Verkoopadministratie en distributie; projectleider landelijke griepvaccindistributie

Inkoop

*1991 – 1996    Controller

*1990 – 1991    Administrateur

 

1986 – 1990     RIVM (Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieuhygiëne, Bilthoven)

*1989 – 1990     Financieel coördinator voor de SVM

*1988 – 1989     Administrateur van projecten

*1986 – 1988     Plv. manager van de crediteurenadministratie

 

1986                     Christelijk Sanatorium, Zeist

Administrateur

1975 – 1986     AZU (Academisch ziekenhuis Utrecht)

*1979 – 1986     Medewerker crediteurenadministratie

*1975 – 1979     Verpleegkundige in opleiding

 

 

OPLEIDINGEN / CURSUSSEN :

2006                NLP en het Enneagram

2005                Belbin teamrolmanagement

2004                NLP Business Practitioner

2001                Kennisfreelancer (Werkplan)

1998                Professional Business Communicator  (Lemmens en Moonen)

1996                Effectiever functioneren in het managementteam (Streng,Dijkerman en Partners)

1996                Computer systems validation in the real world (ISPE)

1995                MBA (Master of Business Administration) (Nijenrode/Rochester) geen diploma

1992                Management Development  (Phoenix)

1991                 BTW in beweging

1990                Management voor administrateurs

1989                Lotus 123

1987                Moderne  Bedrijfsadministratie

1979                Praktijkdiploma boekhouden

1975 – 1978     Verpleegkundige opleiding A

 

NEVENACTIVITEITEN :

2005 – heden        Voorzitter stichting Friends for People, ondersteunt vrijwilligers in derde wereldlanden die zich bezig houden met secundaire hulp.

2006 – 2007         Voorzitter Vereniging van Eigenaren

1995 – 2000         Financieel Directeur van Lyopharma B.V. Een slapende B.V. met omzet.

1996 – 1998          Voorzitter van de MANDIS-gebruikersvereniging (ERP-pakket)

1995 – 1998          Bestuurslid van de EBS-gebruikersvereniging (Financieel pakket)